chincona سرگرمی سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

chincona: سرگرمی سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی اعلام گزینه‌های استعفا , زبان‌مان الکن نیست

    بامداد آدینه بود که فرزانگان این مرز و بوم، منزل و مامن خویش را به قصد حضور در یک گردهماییِ علمی – تفریحی ترک کردند. در میانه راه، در آن هنگام که خورشید از مطلع

    اعلام گزینه‌های استعفا , زبان‌مان الکن نیست

    زبان مان الکن نیست؛ اعلام گزینه های استعفا

    عبارات مهم : آموزش

    بامداد آدینه بود که فرزانگان این مرز و بوم، منزل و مامن خویش را به قصد حضور در یک گردهماییِ علمی – تفریحی ترک کردند. در میانه راه، در آن هنگام که خورشید از مطلع خود بیرون می آمد، بعضی دخترکان خفته بودند و بعضی دیگر هم با موزیک خنده ها و نجواهایشان ظلمت شب را می شکستند و نوید سپیده را می دادند. ولی به ناگاه خورشید سر نزده غروب کرد، خفتگان، تا ابد خفته ماندند و خنده ها نیز به جیغ ها یی مالامال از وحشت تبدیل شدند. آن روز به نام نخبگانی در تاریخ این مرز و بوم ثبت شد که به فوت تبعید شدند.

    اعلام گزینه‌های استعفا , زبان‌مان الکن نیست

    اتوبوسی حامل 44تن از دختران مدارس فرزانگان استان هرمزگاندر بزرگراه شهرستان داراب در مسیر شیراز واژگون شد که بر اثر این اتفاق هفت دانش آموز، مربی این تیم و کمک راننده اتوبوس در گذشتند و در میان 34 زخمی به جای مانده از این اتفاق چهار تن از دختران، قطع نخاع و بعضی نیز قطع عضو شدند. بدهید ترتیب در آدینه هفته ای که گذشت پدیده فرار مغزها اتفاق افتاد. گریزی نه به آن سوی مرزها جهت پیشرفت، علم ورزی و گسترش دانش که پرکشیدن به سوی دنیایی دیگر که از سوی خداوند عالمیان وعده داده شده است است.

    پس از وقوع این اتفاق وحشتناک طبق عادتی مرسوم در ایران، مسئولان در کنار مردم ایستادند و در جایگاه شاکی، ضمن ابراز تاسف، به محکوم کردن عاملین این اتفاق پرداختند. در حالی که مشخص نیست دقیقا علت وقوع اتفاق را در چه چیز جستجو می کردند و چه کسانی جز خود را به عنوان عاملین آن محکوم می نمودند. مسئولانی که در تمامی ادوار با پوشیدن لوای همراه و هم درد، قصور خود را پنهان کرده و به دنبال مقصر و عوامل اتفاق آفرین گشته اند. به هرروی، از سحرگاه آدینه تا به هنگام نگارش این سطور، بسیاری از زنان و مردان دولت دوازدهم و سایر شخصیت های اجرایی و دولتی نظام به ابراز تاسف و بیان تسلیت به خانواده ها ی داغدیده پرداختند.

    بامداد آدینه بود که فرزانگان این مرز و بوم، منزل و مامن خویش را به قصد حضور در یک گردهماییِ علمی – تفریحی ترک کردند. در میانه راه، در آن هنگام که خورشید از مطلع

    در میان این خبر ها ی تسلیت و ابراز ناراحتی ها، حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی و مدیر مرکز بررسی ها ی استراتژیک ریاست جمهوری، روز گذشته در توییتی، آشکارا در جستجوی علت اتفاق بود! او چنین نوشت که: «قطار تصادف کرد، پلاسکو سوخت و اتوبوس واژگون شد ؛ بیایید قبول کنیم که در اعمال استانداردهای ایمنی و وسایل نقلیه عمومی عقب هستیم» با تامل در این گزاره آشنا می توان فهرستی تهیه کرد از مسئولینی که موجب عقب ماندگی در «استانداردهای ایمنی و تجهیز وسایل نقلیه» در اتفاق واژگونی اتوبوس شده است اند و از آنها درخواست کرد تا با ترک مناصب خود و اعطای حکم استعفایشان، خود قصور انجام شده است را پذیرا باشند و بدهید وسیله به عذرخواهی از مردم کشور عزیزمان ایران بپردازند.

    استعفایم آرزوست….

    واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دبیرستان های فرزانگان استان هرمزگان، عوامل زیادی دارد که اکنون جزءترین و خردترین آن مورد بررسی و محکومیت قرار گرفته هست. راننده این اتوبوس روز وقوع اتفاق بازداشت شد. درحالی که مدیر دادگستری شهرستان داراب از اعلام نظریه پزشکی قانونی در رابطه با آزمون الکل و مرفین راننده اتوبوس خبر داده و گفته است که طبق اعلام پزشکی قانونی، آزمون الکل و مرفین وی منفی بوده هست. همچنین گزارش ها حاکی از آن است که سرعت راننده مجاز بوده هست. از همین روی باید علت را در عوامل دیگری جستجو کرد؛ همچون بزرگراه خطرناک داراب – شیراز و حرکت اتوبوس در نیمه شب پنج شنبه. حال شایسته است همچون مسئولان سایر کشور ها ، مقصرین اتفاق واژگونی اتوبوس به استعفا رضایت دهند و با قدرت وداع گویند تا دیگر از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود و احساس مسئولیت مسئولان نیز جهت مردم ملموس شود. کسانی که در رخ دادن این اتفاق به ایفای نقش پرداخته اند عبارتند از:

    اعلام گزینه‌های استعفا , زبان‌مان الکن نیست

    وزیر راه: گاه نخستین و گاه دومین بزرگراه های پر تلفات کشور، راه هایی نام می گیرند که به استان فارس می رسند و یا از آن عبور می کنند. به طوری که بومیان این استان معتقدند که این بزرگراه ها «تشنه خون هستند». تیرماه 1394 اتوبوس سربازان مرکز آموزش «5-0» کرمان در گذرگاه نی ریز متوقف شد. در این اتفاق 19 نفر از سربازان جان باختند. در سال 95 استان فارس با ۱۳۷۴ نفر، بیشترین تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی را داشته هست. در همین تیرماه امسال سرهنگ احمدی مدیر پلیس راه های شمال فارس با اشاره به شروع سفرهای تابستانی گفت که در کمتر از دو روز گذشته ۵۴ تصادف در بزرگراه های فارس رخ داده که بر اثر آن چهار نفر کشته و ۷۳ نفر مجروح شدند. سرهنگ احمدی افزود: در این حوادث ۸۳ ماشین نیز خسارت دیدند.

    این آمار برآمده از یک جستجوی راحت اینترنتی هست. به وضوح می توان دریافت که راه ها و بزرگراه ها ی منتهی به استان فارس دچار مسئله هستند. از همین روی، مسئولی که در سمتش عنوان «راه» قید شده است می بایست پاسخگو باشد که آیا تاکنون در پی اصلاح این مسیرها نبوده هست. عباس آخوندی وزیری که جهت دومین بار وزارت راه و شهرسازی را عهده دار شده است هست، باید در برابر افکار عمومی پاسخ دهد که آیا بعد از گذشت چهار سال بزرگراه ها ی استان فارس در گرفتن جان افراد رکورد زده هست، حال آخوندی جهت نشان دادن همدردی اش با مردم استعفا خواهد داد یا آنکه جهت شانه خالی کردن از تقصیر، به ابراز تاسف می پردازد و توپ گناه را به سایرین پاس می دهد؟

    بامداد آدینه بود که فرزانگان این مرز و بوم، منزل و مامن خویش را به قصد حضور در یک گردهماییِ علمی – تفریحی ترک کردند. در میانه راه، در آن هنگام که خورشید از مطلع

    وزیر آموزش و پرورش: بانی دانش آموزان هرمزگانی در سطح کلان، وزارت آموزش و پرورش بوده هست. آقای وزیر باید توضیح دهد که آیا نیمه شب اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به حرکت افتاد. آیا حامل این دختران؛ از لحاظ ایمنی حائز استانداردهای مورد نیاز بوده است که این دختران 14 تا 17 سال را سوار بر خود کرده و مسیری طولانی را پیموده است؟ درست است که مهر حکم وزارت محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش خشک نشده است و نمی توان از وزیری که عمر وزارتش به 14 روز نمی رسد انتظار اصلاح و اصلاح ساختارها را داشت ولی می توان این انتظار را با او در میان گذاشت که بخشی از مقصران این اتفاق را که در زیر مجموعه حوزه عملکرد او فعالیت می کنند مجازات کند و به اصلاح آیین نامه های مرتبط با اردوهای دانش آموزی بپردازد و پیش از فرستادن دانش آموزان به کام مرگ، از تجهیز وسایل حمل و نقل و رعایت نکات ایمنی اطمینان حاصل کند. با این حال، بطحایی در همان وهله اول در محل اتفاق حضور داشت و روز گذشته هم بیان کرد که وزارتخانه اش مخارج درمان اتفاق دیدگان را تامین خواهد کرد.

    نمایندگان مردم: با وجود آنکه در دنیا استعفای نمایندگان مجالس به علت قصور در انجام فعالیت هایشان امری مرسوم به حساب می آید ولی در کشور عزیزمان ایران این اتفاق جزو نوادر سپهر سیاست این کشور هست. به هرروی، نمایندگان استان هرمزگان، فارس و همینطور نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم در شمار مقصران این اتفاق محسوب می شوند. آنان بر مبنای وظیفه نظارتی خود می بایست پیش از وقوع اتفاق بر آیین نامه های داخلی آموزش و پرورش استان نظارت می کردند و بر ساز و کار اردوهای برگزار شده است توجه می نمودند.

    اعلام گزینه‌های استعفا , زبان‌مان الکن نیست

    اما اکنون تمامی پیگیری ها حکم نوشدارو بعد از فوت را دارند و آنچه نباید، به وقوع پیوسته هست. انصاری نماینده مردم داراب ضمن ابراز ناراحتی از این اتفاق عنوان کرده که «مسئولان آموزش و پرورش مسئول فوت دانش آموزان هستند. آنها در اجرای آیین نامه اردوهای دانش آموزی کوتاهی کردند. یک بار جهت هر لحظه باید با این وزارتخانه برخورد جدی شود. تا کی می خواهند جان دانش آموزان را این چنین در خطر قرار دهند. به شخصه خودم پیگیر عنوان می شوم که در بزرگراه ای که بیشترین تلفات بزرگراه ای را دارد آیا باید 44 دانش آموز 14 تا 17 ساله را نیمه شب حرکت داد. کجای آیین نامه نوشته شده است شما دختران دبیرستانی را نیمه شب راهی کنید.»

    حال می توان خطاب به این نماینده اظهار داشت که آیا تا پیش از این نظارتی بر راه های منتهی به حوزه انتخابیه ات نداشته ای و آیا تاکنون پیگیر آیین نامه های آموزش و پرورش نبوده ای؟ یا آنکه فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفته است:« از خانواده ها می خواهم تا از امنیت اردوها اطمینان پیدا نکرده اند عزیزان خود را به این اردوها نفرستند. درصحبت تلفنی با وزیر آموزش و پرورش از وی خواستم یا این اردوها را متوقف کنند یا آیین نامه های اردوهای آموزشی و تربیتی را اصلاح کنند.» حال آنکه می توان خطاب به این بانوی نماینده که خود قبل از نمایندگی مدیر آموزشگاه دخترانه بوده اند اظهار داشت که آیا تا پیش از این نسبت به اردوهای دانش آموزی هشدار نداده بود که اکنون بعد از وقوع اتفاق پیگیر عنوان شده است هست. مگر از روند این اردوها بی خبر بوده اند؟

    مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان: پروتال اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفتگویی از مدیر این شرکت منتشر کرده مبنی بر اینکه اردوی شبانه دانش آموزان طبق آیین نامه آموزش و پرورش بوده و هیچ منعی جهت آن وجود نداشته هست. دانش ها شمی پور همچنین عنوان کرده است که در آیین نامه فعلی اردوها بسیاری از موارد اعم از پرسشها بهداشتی، ایمنی، امنیتی و حوادث غیرمنتظره دیده شده است و از پختگی مورد نیاز برخوردار است! او همچنین اعلام داشته: «ملاک و معیار جهت آموزش و پرورش انعقاد قرارداد با شرکت های مجاز حمل و نقل است و پرسشها فنی و رعایت ضوابط ایمنی برعهده شرکت ها و ادارات مربوطه است آیا که آموزش و پرورش صلاحیت و تخصص تشخیص فنی را ندارد و قانون گذار متولی آن را مشخص کرده است.»

    این در حالی که ها شمی پور و مجموعه تحت ریاستش بانیان دانش آموزان بوده اند و خانواده های دختران اتفاق جمعه بر مبنای اعتماد بر آموزش و پرورش استان، فرزندان ارزش را رهسپار این اردوی علمی کرده بودند. شاید بهتر باشد مدیرکل استان به جای انداختن توپ در زمین شرکت حمل و نقل، نامه خداحافظی به رشته تحریر درآورد و آن را تقدیم رسانه ها کند.

    استاندار و فرماندار: فرمانداری و استانداری در هر استان نماینده مجموعه دولت در پایتخت هست. از همین روی این ایراد به جاسم جادری استاندار هرمزگان و همینطور فرماندار آن وارد است که آیا بر اردوهای دانش آموزی تشکیل شده است در استان متبوع ارزش پیگیری نکرده اند و آیا نظارتی در اینباره از جانب آنها صورت نگرفته است؟! این اشکال به استاندار فارس نیز وارد است که آیا در صورت برخورداری از بالاترین آمار تصادفات بزرگراه در استان فارس اقدام به اصلاح شرایط و پیگیری به وضع موجود نکرده هست. برگزاری مراسم عزاداری و دیدار از خانواده های داغ دیده تنها مرهمی است از جانب مسئولین ولی دردی را از جامعه دوا نخواهد کرد و از وقوع حوادث بعدی جلوگیری نخواهد کرد.

    مسئولان خارجی چه می کنند

    آنچنان که مسئولان ایرانی به میزهایشان علاقه مند هستند، این میل به در همتاهای خارجی ارزش دیده نمی شود. به طوری که :

    در سال 91 به دنبال تصادف یک اتوبوس با قطار در مصر دست کم ۴۷ نفر کشته شدند. اغلب قربانیان کودکان زیر شش سال بودند. در تصویر العمل به این سانحه، وزیر حمل و نقل و مدیر راه آهن مصر ضمن پذیرش مسئولیت سریعاَ از سمت های خود کناره گیری کردند.

    شهردار استکهلم پایتخت سوئد که همزمان ریاست یکی از احزاب این کشور را نیز عهده دار بود در سال 89 ناگهان بدون مقدمه و به صورت ناگهانی خود را در میان موجی از انتقادات و خشم کم نظیر مردمی دید و از طرف مطبوعات و رسانه ها به فساد مالی متهم شد. وی در نهایت مجبور به کناره گیری از سمت شهرداری استکهلم شد. تمام اتهام شهردار استکهلم این بود که زن شهردار با استفاده از کوپن های دولتی (ژتون)، جهت ماشین شخصی خود بنزین زده بود!

    در فنلاند وزیر بهداشت این کشور به علت کشف فساد مالی اش مجبور به استعفا شد. این وزیر فنلاندی به هزینه دولت، سه مرتبه با همسر خود تماس تلفنی بین المللی برقرار کرده بود. این اتفاق باعث خشم و خشم افکار عمومی و مطبوعات فنلاند شد آیا که این فرد با سوءاستفاده از جایگاه خود به عنوان وزیر کابینه با هزینه پرداختی به وسیله مالیات دهندگان فنلاندی سه مکالمه بین المللی شخصی انجام داده بود. این وزیر فنلاندی نه تنها استعفا کرد بلکه پرونده ای جهت وی در دادگاه تشکیل و مجبور شد هزینه این سه تماس تلفنی بین المللی را بپردازد.

    «کریس هیون» وزیر انرژی بریتانیا به دنبال متهم شدن به داشتن سرعت غیرمجاز در رانندگی و دروغگویی در اینباره در سال 2003 از سمت خود استعفا کرد.

    «اندرو میشل»، عضو ارشد کابینه انگلیس به افسری که می خواست مانع خروجش از ساختمان نخست وزیری شود فحاشی کرده بود و از سمت خود استعفا کرد.

    در اسفند سال 90 و بعد از واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، 22 دانش آموز دبستانی بلژیکی و هلندی در راه بازگشت از اردوی تفریحی کشته شدند، «الیو دی روپو» نخست وزیر بلژیک جهت بررسی عنوان بلافاصله وارد سوئیس، محل اتفاق شد و وزیر آموزش و پرورش هم استعفای خود را تقدیم کرد.

    در پی اتفاق سونامی ژاپن، «ریو ماتسوموتو» وزیر بازسازی دولت ژاپن یک هفته بعد از شروع به کار در وزارتخانه بازسازی به دنبال انتقادهای شدید از عملکردش کناره گیری کرد.

    وزیر ورزش این کشور، شیمو مورا در حالی استعفا داد که رسانه های محلی گزارشی راجع به دلایل ناکامی ساخت استادیوم توکیو جهت سال 2020 منتشرکرده بودند؛ این درحالی بود که وی نیمی از حقوق شش ماه اخیر خود را نیز جهت جبران اشتباهاتش بازگرداند.

    نخست وزیر کره جنوبی یک روز بعد از غرق شدن کشتی این کشور، به دیدار خانواده ها ی قربانیان و آسیب دیدگان می رود ولی با تصویر العمل شدید و فریادهای اعتراض آمیز آنها رو به رو می گردد. همین امر منجر به عذرخواهی او و در پی آن استعفای نخست وزیر می شود.

    استعفا؟ هرگز!

    هنگام همراهی در برابر مردم می ایستند و به وقت پاسخگویی کنار مردم! این حکایت مسئولان کشورمان است که در موارد بسیاری پاسخگو نیستند و همچون قانون پایستگی انرژی، پست ها یشان جا به جا می شود و هیچ گاه حاضر به کناره گیری نیستند! اتفاق پلاسکو، معدن یورت، اتوبوس هرمزگان، تصادف قطار سمنان (تنها مدیر راه آهن استعفاء کرد) و بسیاری دیگر ازین رویدادهای دلخراش هیچ گاه منجر به استعفای مقامی از کشورمان نشده هست؛ همچون سانحه واژگونی اتوبوس هرمزگان که بعضی جان باختند و بعضی هم می باید از 17سالگی تا آخر عمر خود به شکلی نباتی زندگی کنند ولی هنوز مسئولی علت وقوع آن را به گردن نگرفته است و فقط « غفلت و قصور» از فردی به فرد دیگر و از سازمانی به شرکت دیگر پاس داده می شود.

    اخبار سیاسی – آفتاب یزد

    واژه های کلیدی: آموزش | اتوبوس | استعفا | آموزشی | اتوبوس | هرمزگان | بزرگراه | آموزشگاه | استاندارد | استان فارس


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار